Újdonságok hírcsatorna
Cartaphilus Könyvkiadó

Iggy Pop - Open up and Bleed - TRYNKA, Paul

TRYNKA, Paul

Iggy Pop - Open up and Bleed

Eredeti cím: Iggy Pop - Open up and Bleed
Fordította: Dudich Ákos, László István, Tardos Hanna

Kategória: zene,
Terjedelem: 424 oldal
Ár: 4990 Ft
ISBN-szám: 978-963-266-044-8
Kiadás éve: 2008

Iggy Pop - Open up and Bleed - TRYNKA, Paul megrendelése

Fülszöveg:

„So many people rise and fall” – énekli Iggy a »Home«-ban, s ha valakivel, hát épp vele kapcsolatban igaznak érzik ezt a tündöklés-bukás mesét. Mert hát a Stooges-időszak után jött a nagy zuhanás. Állítólag. Mert miféle zuhanás az, amelyet olyan zseniális albumok fémjeleznek, mint az Idiot vagy a Lust For Life?
Jobban tesszük hát, ha hanyagoljuk ezt az „egyszer fenn, egyszer lenn” típusú megközelítést, mely egyébként is a mainstream-sikerekben gondolkodók sajátja. Ők azok, akik folyton azon sopánkodnak, hogy Iggy sosem „futott be” igazán. Valószínűleg soha nem is akart – az ő mércéik szerint semmiképp. S ha mégis lettek volna ilyen ábrándjai, alkatából adódóan alkalmatlan volt rá, hogy a fél világ kedvence legyen. Így maradhatott meg kevesek kisajátítható Jim Osterbergje.
Valami okból e könyv szerzője, a Mojo magazin jeles szerkesztője nagyon erőlteti a Jim Osterberg/Iggy Pop alteregók szembeállítását. Előbbit a meghitt barát és halk szavú poéta, utóbbit a nagyközönség számára megalkotott rocksztár szerepével azonosítja. Nevezhették azonban akárhogy, Iggy Stooge minden pillanatában könnyedén volt önmaga: „a street walking cheetah with a heart full of napalm… a runaway son of the nuclear a-bomb… a worlds forgotten boy… the one who searches and destroys.”




Visszhang
(olvasói vélemények)
Beleolvasok!
(letölthető )
A könyvről megjelent kritikák
Ajánlott linkek
  • Nincs feltöltött link.

„A Lust For Life az első felvétel, amely teljes egészében Berlinben fogant. A város hangulata egész munkájukra rányomta bélyegét. A Kaliforniában megélt gyökértelenség zűrzavarával szemben Berlin felkínálta annak lehetőségét, hogy kicsapongásaikat művészetté változtassák. Berlin elit dekadenciája más volt: nem piócaként szívta el vérüket és energiájukat, hanem kreatív csatornába terelte azt. Mindvégig ott volt a berlini fal látványa, s még a Tonstudio 3.-ból is tisztán látták a géppisztolyos őrszemeket a tornyok tetején, mögöttük a senkiföldjén ott sejthették az aknamezőt. Főleg Iggy volt az, aki különös boldogságot talált a teljes izoláltságban a nyugati világ e szigetén.
»Megvolt a saját kis helyem, tábori ágyon aludtam, hideg vízben zuhanyoztam reggelente. Kokón, hasison, vörösboron, sörön és német kolbászon éltem.«
És ahogy Tony Sales hozzáteszi: »magas lángon«.”