Újdonságok hírcsatorna
Cartaphilus Könyvkiadó

System Of A Down - Hollywood alulnézetben - MYERS, Ben

MYERS, Ben

System Of A Down - Hollywood alulnézetben

Eredeti cím: System Of A Down: Right Here In Hollywood
Fordította: Szántai Zsolt

Kategória: zene,
Terjedelem: 248 oldal
Ár: 3990 Ft
ISBN-szám: 978-963-266-098-1
Kiadás éve: 2009

System Of A Down - Hollywood alulnézetben - MYERS, Ben megrendelése

Fülszöveg:
Az 1994-ben alakult Los Angeles-i System Of A Down különleges egyed a rock n’ roll állatkertjében. A felületes szemlélő számára csak egy brutális bestia, ám akik közelebb merészkednek hozzá, láthatják, hogy a zord külső és a még zordabb hang csak a figyelem felkeltésére szolgál, mert ez az „állat” emellett rendkívül intelligens, kifinomult és érzékeny is.
Az örmény származású tagokból álló System Of A Down egyike azon kevés rockzenekarnak, amelyek amellett, hogy egy koncerten az agyunkat is eldobhatjuk tőlük, bizonyos „üzenetet” is eljuttatnak a hallgatósághoz, s teszik ezt anélkül, hogy kellemetlen vagy ciki lenne őket hallgatni.
Bár általában nem szerencsés a rockzenét a politikával ötvözni – sokan elvéreztek már ebben –, a System Of A Down ezt fennállása során mindvégig olyan ösztönösen, ugyanakkor olyan fokú intelligenciával mívelte, hogy nem lehetett nem komolyan venni őket. Emellett viszont nem estek az öncélúság csapdájába, és sosem felejtették el, hogy a rock n’ roll alapvetően a szórakoztatásról szól.
A brit újságíró, író és költő Ben Myers könyve egy rajongó szemszögéből és egy rajongó alaposságával taglalja a zenekar történetét, amely, mint minden rendes rock n’ roll banda, nagyon mélyről indult, és a csúcson hagyta abba – igaz, hivatalosan nem oszlottak föl, csak felfüggesztették tevékenységüket.



Visszhang
(olvasói vélemények)
Beleolvasok!
(letölthető )
A könyvről megjelent kritikák
Ajánlott linkek
  • Nincs feltöltött link.

„A System Of A Down anélkül, hogy tudatosan törekedett volna erre, elkezdte beolvasztani zenéjébe a balkáni államok és a Közel-Kelet (főként Örményország) muzsikáját; egy olyan típusú zenét hozott létre, amely teljes mértékben különbözött a huszadik század rockjától. Ebben a zenében felbukkantak a kelet-európai és orosz cigányzene bizonyos jellemzői, a sanyarúságban vagy boldogságban született muzsikák elemei, a történeteket elmesélő, a kultúrát megőrző zenék, és azok is, amelyek pusztán azt a célt szolgálták, hogy a tábortüzek körül táncoljanak rájuk. Az idő során ezek közül a tradicionális zenék közül néhány beszivárgott a különböző stílusú és irányzatú muzsikákba, bekerült a popba, a jazzbe, a keresztény zenébe is. A rockba és a metálba azonban még senkinek sem sikerült igazán beépítenie…”